Neelofa Dah Gila! Sanggup Buat Perkara Sebegini Di Dubai!

(Sila skrol ke bawah untuk menonton video & melihat gambar)

Sebelum kita melihat apakah yang telah dilakukan oleh Neelofa di Dubai, mari kita lihat dahulu definisi Dubai.

Dubai adalah bandar terbesar dan terpadat di Emiriah Arab Bersatu (UAE). Ia terletak di pantai tenggara Teluk Parsi dan merupakan ibu negara Emirat Dubai, salah satu dari tujuh emirat yang membentuk negara ini. Abu Dhabi dan Dubai adalah dua-satunya emirat yang mempunyai kuasa veto atas perkara-perkara penting yang penting dalam Majlis Tertinggi Persekutuan negara. Bandar Dubai terletak di pantai utara emiriah dan mengetuai kawasan metropolitan Dubai-Sharjah-Ajman. Dubai akan menjadi tuan rumah World Expo 2020.

Dubai muncul sebagai hab bandar dan perniagaan global di Timur Tengah. Ia juga merupakan hab pengangkutan utama bagi penumpang dan kargo. Menjelang tahun 1960-an, ekonomi Dubai didasarkan pada pendapatan dari perdagangan dan, pada tahap yang lebih kecil, konsesi eksplorasi minyak, tetapi minyak tidak ditemui sehingga tahun 1966. Hasil minyak pertama mula mengalir pada tahun 1969. Hasil minyak Dubai membantu mempercepat pembangunan awal bandar, tetapi rizabnya terhad dan tahap pengeluaran rendah: hari ini, kurang daripada 5% pendapatan emirat berasal dari minyak.

Model perniagaan ala Emirate Barat memacu ekonominya dengan pendapatan utama yang kini datang dari pelancongan, penerbangan, hartanah, dan perkhidmatan kewangan. Dubai baru-baru ini dinamakan destinasi terbaik untuk pelancong Islam oleh Salam Standard. Dubai baru-baru ini menarik perhatian dunia menerusi banyak projek pembinaan besar dan acara sukan yang inovatif. Bandar ini menjadi ikon untuk gedung pencakar langit dan bangunan tinggi, khususnya gedung tertinggi di dunia, Burj Khalifa.

Baca:  [VIDEO] Aksi Gimnastik Anak Nabila Huda Di Korea Menarik Perhatian Netizen

Sekarang mari kita tonton video di bawah untuk mengetahui apakah yang telah dilakukan oleh Neelofa di Dubai.

Foto Menarik Percutian Neelofa Di Dubai Tarik Perhatian Netizen

Pengacara dan pelakon Neelofa menjadi bualan netizen di media sosial apabila berkongsi foto-foto menariknya di Dubai.Menerusi entri di media sosial, Neelofa telah berkongsi foto dan video aktiviti-aktiviti yang dilakukan di sana.

Antara aktiviti yang dilakukan oleh Neelofa ialah menaiki belon udara panas, berenang bersama ikan lumba-lumba dan menaiki Xline di Dubai.

Rata-rata netizen kagum melihat gambar percutian yang dikongsikan oleh Neelofa dan mereka mengakui semakin teruja untuk menanam impian bercuti ke Dubai.

@Raziman: ‘Impian saya selama ini. Terima kasih Neelofa kerana berkongsi gambar pemandangan ini. Harapnya suatu hari nanti saya pun dapat merasaiinya juga.

@Teaduurr: ‘Wahhh.. Indahnya ciptaan tuhan. Kamu sungguh bertuah dapat merasai pengalaman seperti ini.

@Yusri3: ‘Wow, cantik pemandangan. Sungguh indah ciptaan tuhan. Ini adalah inspirasi untuk saya berkerja lebih keras lagi selepas ini.

@noathris: ‘Nak berjaya macam kamu juga Neelofa.

@ziela_aazme: ‘Lofa @neelofa buat la skydive pulak kat dubai..bestt. Doakan suatu hari nanti saya pun dapat merasa pengalaman seperti ini.

VIDEO :

Percutian mewah Neelofa di vila RM200,000 dapat pujian netizen

Percutian mewah Neelofa mencuri perhatian netizen di laman sosial. Foto Instagram: @neelofa.

Baca:  [VIDEO] "Budak2 baru nak up..Kami budak2 tik tok "- Shuib Sepahtu

BERTUAH menjadi seorang bernama Neelofa kerana dia sentiasa mendapat peluang yang jarang diperoleh individu lain.Terbaharu, Neelofa atau nama sebenarnya Noor Neelofa Mohd Noor, 29, menjadi orang ketiga yang berpeluang menginap di dasar laut dalam percutian mewah di Pulau Maldives yang terletak di lautan hindi.

Pengacara program MeleTop ini juga berkongsi foto-foto menarik sepanjang percutiannya itu dan apa yang mencuri perhatian adalah tempat penginapannya itu..

Neelofa mendapat peluang menginap di sebuah vila mewah yang dikelilingi lautan biru sambil menyaksikan pelbagai hidupan laut serta sekelilignya.

Neelofa menginap di sebuah vila berharga RM200,000 satu malam.

The Muraka undersea vila yang didiami Neelofa itu berharga $USD50,000 iaitu lebih kurang RM200,000 untuk satu malam.

Rata-rata pengikut di laman sosialnya menganggap Neelofa bertuah kerana dapat menikmati percutian dan kehidupan mewah itu.

“Bilik tidur saya malam ni menawarkan pengalaman dasar laut, tak sabar nak kongsi pengalaman ini,” kata Lofa dalam kapsyen di Instagram miliknya.

Perkongsian gambarnya itu mendapat lebih 200,000 tanda suka dan hampir 3,000 komen ditinggalkan pada perkongsian foto percutiannya itu.

“Ya Allah… Untungnya badan… Hidup dengan kemewahan. Tahniah sis… Sangat bangga dengan awak,” kata pemilik akaun bernama @hana_lavendha.

“Allahuakbar… Untungnya insan bernama @neelofa… Semoga lebih berjaya dan dipermudahkan segalanya,” kata @limitoxless_by_arriana.

Netizen menyunting foto topi yang dipakai Neelofa menjadi keropok ikan.

“Wow… Biasa tengok orang pergi Maldives tapi belum tengok lagi yang bermalam seperti Neelofa. Mewahnya tempat tidur… Lofa orang yang bertuah,” tulis @tupper_azie.

Selain mendapat pujian tersebut, netizen turut bergurau dengan imejnya bertopsi besar di pulau itu apabila menyamakannya seperti keropok ikan, papadom dan tosai.

Baca:  6 Jejaka Kacak Ini Boleh Buat Gadis Cair, Siapa Sangka Mereka Sebenarnya Anak Selebriti Tempatan!

Sebelum ini, pelakon dan pengarah Erma Fatima menggayakan topi tersebut ketika menjadi menyampai anugerah pada malam Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2018 pada 7 Oktober lalu.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! LM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LimauManis

 

Sumber : BeritaHangat

Hantar Komen